Internet Group (IG) realizuje następną z
zapowiadanych na ten rok inwestycji portfelowych, przejmując 22 proc.
udziałów w Zień Sp. z o.o., podał IG w komunikacie. Spółka rozważa
dokapitalizowanie biznesu projektanta mody i chce podnieść dynamikę jego
rozwoju, m.in. poprzez zwiększenie obecności w kanale e-commerce.
Wartości umowy nie ujawniono.
"Zień to kolejna po inkubatorze Technoboard inwestycja sfinalizowana
w ostatnich dniach przez Internet Group. W wyniku transakcji, spółka
przejęła 22% udziałów w firmie sprzedającej luksusową odzież. Pozostałe
udziały (78%) posiada jej założyciel – Maciej Zień" - czytamy w
komunikacie.
Dzięki pozyskaniu inwestora, Zień chce
przyspieszyć realizację strategii rozwoju. Obecna sytuacja rynkowa temu
sprzyja. Wartość rynku odzieży i obuwia luksusowego w Polsce szacowana
jest na 1,5 mld zł. W ostatnich latach Polacy zauważalnie zwiększają
wydatki na luksusowe ubrania, od 2007 r. potencjał rynku wzrósł o 36%,
podano także
"Zień jest jedną z najsilniejszych polskich marek
odzieży luksusowej. Jej potencjał biznesowy jest bardzo duży i z całą
pewnością nie został jeszcze w pełni wykorzystany. Obecnie roczne
przychody firmy wynoszą ponad 3 m zł. Planujemy zwiększenie ich do
dwucyfrowych w ciągu 3 lat m.in. poprzez rozwijanie internetowych
kanałów dystrybucji odzieży sygnowanej marką Zień" - powiedział prezes
IG, Piotr Wiśniewski, cytowany w komunikacie.
Wiśniewski dodał,
że w dłuższej perspektywie czasu nie wyklucza podjęcia działań
zmierzających do kapitalizacji marki także na innych grupach
produktowych. Równocześnie chce już dziś rozpocząć pracę nad
podniesieniem rentowności biznesu m.in. poprzez kosztową i podatkową
optymalizację.
W komunikacie poinformowano, że oferta marki Zień
obejmuje obecnie kolekcje Zień Atelier, Zień-a-porter oraz suknie
ślubne. Zień jest jedyną marką odzieżową w Polsce, która od roku 2005
przedstawia swoje najnowsze kolekcje dwa razy w roku. Ich pokazy można
było obejrzeć podczas Paryskich Tygodni Mody, w Niemczech czy Katarze.
Internet
Group jest holdingiem spółek wyspecjalizowanych w projektowaniu i
wdrażaniu programów marketingowych wspierających sprzedaż. Działa w
obszarze nowych mediów i nowych technologii.
No comments:
Post a Comment