Operator z Gdyni do końca roku chce pozyskać 100 tys. klientów ze stolicy.
Konkurencja na stołecznym rynku telewizji kablowej i internetu mocno się w tym roku zaostrzy. Pochodzący z Gdyni operator Vectra zamierza powalczyć o klientów z UPC Polska, Multimediów i Orange Polska, rozwijając własną sieć. Już teraz dociera do 400 tys. gospodarstw domowych w stolicy.
–
W tym roku planujemy zwiększenie ich liczby o kolejne 100 tys. –
deklaruje Tomasz Żurański, prezes gdyńskiej spółki. – Wciąż widzimy
potencjał wzrostu. Dlatego istotną część z 300 milionów złotych, jakie
łącznie chcemy zainwestować w tym roku, wydamy na rozbudowę i dalsze
unowocześnianie infrastruktury, w tym w Warszawie – dodaje Tomasz Żurański.
To
odpowiedź operatora na zmieniający się rynek. W ubiegłym roku, jak
wynika z danych firmy badawczej Nielsen, sieci kablowe straciły ok. 300
tys. abonentów głównie na rzecz platform satelitarnych.
– Dotyczy to przede wszystkim małych graczy, którym coraz trudniej nadążyć za zmianami oczekiwań klientów i jednocześnie stawiać czoła rosnącej konkurencji, zwłaszcza platformom satelitarnym – tłumaczy Tomasz Żurański.
Vectra
na razie opiera się trendowi. Zakończyła ubiegły rok z 823 tys.
klientów w całym kraju, co daje jej trzecią lub drugą pozycję na rynku.
Zależy to od tego, ilu abonentów ma ostatecznie Multimedia Polska, co ma
ujawnić w lutym. Liderem pozostaje UPC Polska.
Część
klientów Vectry korzystało tylko z jednej usługi, część – z kilku.
Telewizji cyfrowej używało 462 tys. osób, a analogowej – 315 tys. Do
internetu stacjonarnego podłączonych było 378 tys. abonentów, a
mobilnego – 28 tys. 140 tys. klientów płaciło za telefon stacjonarny.
Operator nie ujawnia, z jakimi przychodami zakończył ubiegły rok. W tym
planuje ich wzrost o prawie 8 proc.
Wpłynąć mają na
to kolejne przejęcia i usługi. W ubiegłym roku Vectra kupiła 8
mniejszych sieci, a w tym ma zamiar nabyć ich jeszcze więcej. W drugiej
połowie roku planuje uruchomienie oferty wideo na żądanie. Będzie jedną z
ostatnich na rynku, która zaoferuje to rozwiązanie.
Trwają
też prace nad usługami wirtualnego operatora komórkowego. – Jego start
możliwy jest w drugiej połowie roku, ale nie został jeszcze przesądzony –
tłumaczy Tomasz Żurański. Dodaje, że w tym samym czasie może się
pojawić nowa oferta usług stacjonarnych zawierająca nielimitowane
połączenia na komórki. Nad własnymi ofertami komórkowymi pracują także
Multimedia Polska i UPC Polska.
4,6 mln liczba gospodarstw domowych korzystających z telewizji kablowej
6,4 mld zł wartość rynku płatnej telewizji w Polsce w 2013 r. według prognozy PwC
17,11 proc. udział Vectry w rynku
No comments:
Post a Comment